Saturday, March 30, 2013

Road Trip Yahut Bildigimiz Yolculuk Iste (3)


Road Trip Yahut Bildigimiz Yolculuk Iste (3)

3. Gun

Bugun artik geri donus gunu. Bu sabah gec cikmaya karar vermistik zira uyumak istedik biraz. 12’ye dogru Yale civarinda yerel bir cafĂ© bulup, zira Starbucks gibi zincir bir cafeye gitmek istemedik, oturduk kahvemizi ictik ve yol koyulduk. Nereye? Rhode Island, Providence!

Yolda yine cok guzel manzaralar vardi. Yani esasinda bu yolculuk boyunca en eglendigim kisimlar yolda oldugumuz kisimlardi. Cunku hem etrafta guzel manzalar oluyor ve daha da muhimi guzel guzel muhabbet ediyoruz, yeni yeni seyler ogreniyorum. Daha onceki gezilerimi aklima getiriyorum; otobuste/arabada arkadaslarla muhabbet ederek gitme kismi sehre ulasip sehirde gezme kismindan daha keyifli geliyordu sanki. Tabii bu bir genelleme.

Yol ustunde yine kucuk Amerikan koy/kasabalari, baharda cok guzel olacagina emin oldugum ormanlik alanlar, goller gorduk. Yol ustunde cok begendigimiz bir gol kenarinda durduk artik dayanamayip. Biraz gole baktik, birkac basarisiz su ustunde tas sektirme girisiminde bulundum (bahane: uygun tas yoktu yani yoksaaa). Burada gole karsi birkac birsey atistirip tekrar yola koyulduk.

Gokyuzu de gol de masmavi
Ogleden sonra gibi Providence’a ulastik. Buradaki unlu tasarim okulunun muzesini ziyaret etmek gerekiyordu, ziyaret ettik. Guzel seyler gordum; sanat konusunda engin bilgilerim yok fakat genel olarak keyif aldim burayi gezerken. Henuz yasadigim sehirdeki muzeleri gezmeyip New York ve Providence muzlerini gezmemse ayri bir durum. Kendi sehrime de gelecek sira…

Normalde burada bir de Rhode Island Mansions varmis, pek guzellermis. Fakat arkadasin ayagindaki sorun nedeniyle bunu daha sonraki bir zamana erteldik. Boyle yarim kalan bir sey oldugunda iyimser bir bakis acisiyla “Demek ki bir daha gelecegim” diye yorumluyorum. Fakat bu benim kesfim degil, pek sevdigim bir arkadasimdan aldigim bir bakis acisi.

Providence sonrasinda da artik dogrudan sehrimize hareket ettik, bitti… Uc gun suren ama bir hafta kudretinde bir gezi oldu benim icin. Hem cevre eyaletleri gordum, hem uzun uzun sohbet ettik, Amerikan ve Pakistan kulturleri hakkinda yeni seyler ogrendim. Ve kafam karisti; cok gezen mi cok okuyan mi?

No comments:

Post a Comment