Road Trip Yahut Bildigimiz
Yolculuk Iste (3)
3. Gun
Bugun artik geri
donus gunu. Bu sabah gec cikmaya karar vermistik zira uyumak istedik biraz. 12’ye
dogru Yale civarinda yerel bir café bulup, zira Starbucks gibi zincir bir cafeye
gitmek istemedik, oturduk kahvemizi ictik ve yol koyulduk. Nereye? Rhode
Island, Providence!
Yolda yine cok
guzel manzaralar vardi. Yani esasinda bu yolculuk boyunca en eglendigim
kisimlar yolda oldugumuz kisimlardi. Cunku hem etrafta guzel manzalar oluyor ve
daha da muhimi guzel guzel muhabbet ediyoruz, yeni yeni seyler ogreniyorum.
Daha onceki gezilerimi aklima getiriyorum; otobuste/arabada arkadaslarla
muhabbet ederek gitme kismi sehre ulasip sehirde gezme kismindan daha keyifli
geliyordu sanki. Tabii bu bir genelleme.
Yol ustunde yine
kucuk Amerikan koy/kasabalari, baharda cok guzel olacagina emin oldugum
ormanlik alanlar, goller gorduk. Yol ustunde cok begendigimiz bir gol kenarinda
durduk artik dayanamayip. Biraz gole baktik, birkac basarisiz su ustunde tas
sektirme girisiminde bulundum (bahane: uygun tas yoktu yani yoksaaa). Burada
gole karsi birkac birsey atistirip tekrar yola koyulduk.
| Gokyuzu de gol de masmavi |
Ogleden sonra
gibi Providence’a ulastik. Buradaki unlu tasarim okulunun muzesini ziyaret
etmek gerekiyordu, ziyaret ettik. Guzel seyler gordum; sanat konusunda engin
bilgilerim yok fakat genel olarak keyif aldim burayi gezerken. Henuz yasadigim
sehirdeki muzeleri gezmeyip New York ve Providence muzlerini gezmemse ayri bir
durum. Kendi sehrime de gelecek sira…
Normalde burada bir
de Rhode Island Mansions varmis, pek guzellermis. Fakat arkadasin ayagindaki
sorun nedeniyle bunu daha sonraki bir zamana erteldik. Boyle yarim kalan bir
sey oldugunda iyimser bir bakis acisiyla “Demek ki bir daha gelecegim” diye
yorumluyorum. Fakat bu benim kesfim degil, pek sevdigim bir arkadasimdan
aldigim bir bakis acisi.
Providence
sonrasinda da artik dogrudan sehrimize hareket ettik, bitti… Uc gun suren ama
bir hafta kudretinde bir gezi oldu benim icin. Hem cevre eyaletleri gordum, hem
uzun uzun sohbet ettik, Amerikan ve Pakistan kulturleri hakkinda yeni seyler
ogrendim. Ve kafam karisti; cok gezen mi cok okuyan mi?
No comments:
Post a Comment